カプチーノって?
ライン
What's cappuccino?
-about my car-

1 cover story

I bought me a cup of cappuccino. no no...
Cappuccino.... It's Heavenly car from SUZUKI.
2001年冬。スターバックスの連れてきたキャラメルブームといっしょに、世に知れたカプチーノ。飲んだことありますよね?僕もはじめて飲んだのは、東名高速道路海老名SAのドトールでした。外から見るとミルクの泡に包まれて、ほっとしそうな感じのする飲み物。そして飲んでみると、コーヒーの中で、存在を主張するシナモンの香り。#砂糖溶かさずに、ざくざくかむのがすきなんですが。(笑)
車の乗り味もそんな感じです。外から見ると、ファニーフェイス。運転すると、実はかなり走れちゃいます。ちいさいから、時にミニバンに後ろに張り付かれちゃって夜はヘッドライトがまぶしいけれど、前が開いていれば、あっという間にミニバンさようならできます。


  とめてあるだけで、ご近所のマダム(^^)たちに声をかけられます。神奈川県。



This car has only 660 cc engine and has only 2 seats and 2 doors. And has removable roof. You can feel the fresh sun shine on every sunny day!
DOHC EFI turbo 660cc engine
4 wheel diskbrake (front ventilated disk)
double wishbone suspension for front and rear
2ドア2シーター。助手席のミラーだって、運転席からシートベルトしたまま手が届くコンパクトさ。毎週末乗り込んでいると、まるでお気に入りの洋服のよう。首を外に出して乗ると遊びに行くのが楽しくてしょうがありません。気分は毎日ゴーカート。 


  夕暮れの桜木町にて

2.reason to choose cappuccino

2.good for singleton or couples but doesn't fit to family use.
I'm still single now, so I thought this time is the best timing to buy a 2seater. It has no space to put your children, bostonbags, kerosene tank or suitcases.But I don't care. Nowadays mini-vans are very popular for japanese young person. They have tall and wide body and can carry much luggage. But those cars are designed to make confort place for navigation seat and rear seat. But I gave greater priority to driving pleasure over utility. This very light weighted and FR layouted sports-car brings BIG DRIVING PLEASURE.

流行のミニバンタイプの車高の高い箱型車に比べると室内空間は狭いです。どうがんばっても3人目は乗れません。#お子様二人乗せている方もいますが。灯油缶も運べません。けれどもそこにあるもの。
”駆け抜ける喜び” 
 
  富士山中腹にて一息。静岡県スバルラインにて



good "kei" regulation
SMALL
In Japan, normal private-use car has white number plate. But my cappuccino has yellow plate.Yellow number means "KEI car". That is original regulation in JAPAN. Kei cars are allowed to have olny 660 cc or smaller engine.
But this small small small car is good for tokyoites. We have very narrow roads in tokyo, and there is many illigal parking cars in some national route, but if I drive cappuccino, I can go through the rest place between 1st lane car and parking car.
TAX and FUEL EFFICIENCY
And one more good point to own this car is, the easiness to pay tax. Kei car costs \7400 per year but, whight plate car costs \40000 per year.
good gas efficiency. 10/15mode 19km/l 1liter gas costs about \100. cheaper than train transportation.And here in japan, we always have very heavy traffic JAM. So, small car is good for narrow road and good for environment.

軽は排気量(エンジン軸回転一回あたりの爆発容量)(本当は2回あたり。)が小さいです。500ccのペットボトルとちょっと。
だから燃費がとてもいい。
セルシオと同じ燃料で3倍の距離を走れます。
セルシオのエンジンは1.5lのペットボトル約3本分。
セルシオが東京から名古屋に行くガソリンで、
カプチなら九州までいけちゃいます。

”つまり環境に優しくて、お買い得ってこと”   
 
  千葉県西船橋市ららぽーとザウス前。

turbo engine with blow off bulb
There is famous tuning menu for turbo engins.
Blow off bulb can make cool sound. that sound is very unique for turbo engine. On each timing of change the shifts, blow off bulb makes cool sound "pashoooon!!"
This sound is frightning enough to scare some "nomal" cars. And small car like cappuccino always has low ratio gears, so if you drive, you need to shift the gears frequently, accordingly cappuccino makes cool sound so often. It's so fantastic to make such exciting sound.
And, you don't need to run fast in illigal speed because of low gear ratio.

ターボ車に乗っている人が一度はつけてみたいもの。”ブローオフバルブ”シフトチェンジごとに”パシュー”という派手な音を奏でてくれます。しかも、クロスレシオな軽自動車だから、街中でも頻繁なシフトチェンジが必要です。つまり、ブローオフがなるチャンスがたくさんあるということ。。ブローオフ付け外があるというものです。
軽は普通車に比べて巡航速度が低めに設定されています。逆にいえば普通車での100km/hの運転の爽快さが、国道法定速度の60km/hで味わえます。
140km/hのスリルが高速道路法定速度の100km/hで。
だから、警察に怒られることはありません。

”法定速度内で駆け抜ける喜び”
 
     曇天ゆえにグラデーションがきれい。千葉県木更津港。



Front Midshipped Engine with Rear-wheel drive
Ideal 51:29 weight balance

現行の日産のスカイラインがTVCMで流している”FMパッケージ”フロントミッドシップとは、エンジンはボンネットの中にあるけども、前輪よりも後ろに配置されているということ。これにより、前後輪にかかる重量配分比を50:50に近づけ、理想的ハンドリングを提供します。平成四年の車に、平成13年の車で宣伝しちゃうような技術が搭載されていたかと思うと、当時いかに本気で作った車かを思い知らされます。ついでに限界が低いから、それを一般道で乗りこなせる。
スカイラインやインプレッサに乗せて貰ったこともありますが、街中の速度域では、使いこなせるわけがありません。そのあとでカプチーノに乗って自分で制御しきっている気持ちを味わうとたまらなく楽しいです。
”メーカーが本気で作ったスポーツカーを乗りこなす喜び”
 
     四角い建物といっしょに移ると丸さがかわいい。神奈川県





projector head light
I wanted the xenon head light (lights blue and white),
But that technology is very new, so not available for used cars. So I chose projector head light besides xenon. projector head light.
It is unique for bubbley years born domestic cars like silvia(z240) soarer(LS400) primera.
実はこの車、バブルカーなんです。
#バブルさんありがとう。
本皮シート標準装備。
アルミホイール標準装備。
二人しか乗れない完全遊び車。
エンジンが2倍のカローラより高い定価。
明るいプロジェクターヘッドライト。
おまけに軽自動車唯一のFR駆動。

”贅沢な設計を使い切る喜び” 
 
     夕暮れの突堤にて。千葉県木更津。


I knew her from that's first debut but I was still in junior high school student,so I couldn't think of purchasing my own car.
But after I got my driver's lisence I found darkblue cappuccino driven by a beauty,
It's roof was closed but I started to be interested in that car.
I checked goo-net (famous web site to seach used car) to find cappuccino. I found 200 cappuccino in Japan.
Finally I found good colored good condition cappuccino in JAC-car-center near my house.
カプチーノを知ったのは中学生のころです。
軽のくせに後輪駆動。
オープンで二人のり。
実用性の無さから、手にすることは無いと思ってました。
けれども会社に入って、友人のホンダビートの助手席に乗せてもらいました。
”オープンカーって楽しい。”
”高い税金払って二人のりのロードスターに乗るのはイヤだ”
”公道で全力出して警察に怒られない軽にしよう”
”ターボ車に乗ってみたい”
”二人のりでもかまわない”
”goonetで探してみよう”
”お店にあった。乗ってみよう”
”楽しすぎ。”
”6台試乗したけど、赤の塗装がきれいなやつにしよう。”
”購入契約終了”
”納車当日から駆け抜ける喜び。”
     富士山中腹にて



As convertible
オープンカーって恥ずかしくない?>毎日がステージの本番。人生毎日本番で楽しんだ方がよくないですか?控え室にいるより。

夏あつくない?>渋滞や信号待ちは”ビーチ”というかんじであついですが走ればこの上ない爽快感。どうしてもあつければ、屋根つけてエアコンで快適。”屋根を取るという選択肢があるのがオープンカー”

荷物が載らないんじゃ。>ええ乗りません。タンスはのりません。冷蔵庫はのりません。魚入れるアイスボックスは乗りません。いいんです。人貨用ではありませんから。
横浜市本牧かもめ町のコンテナ置き場にて